torsdag 17 februari 2011

Dött på fiskefronten

Har inte hänt något sen senast. Inget fiske alls. Blir det väder nästa vecka kanske jag åker ut torskfiske. Vekar som det börjar hända grejer därute nu!

Brian från team Blaeser skickade en häftig video som bland annat han varit med och filmat. Det är från skrejfisket och de filmar sina jiggar under vattnet. Ibland är stimmen så höga att fisken hugger precis i ytan. Riktigt mäktigt. Tyvärr har jag ännu inte förstått hur man får in videor från youtube på blogger, så får länka till den istället.

www.youtube.com/watch?v=bUyyjZeewOY


Fina havsöringar fångas dagligen i sundet. När temperaturen höjts något ska jag se om jag vågar mig ut. Ev blir det landfiske norr om helsingborg, annars trolling, vilket känns hetast.

Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar