fredag 22 april 2011

Äntligen!





Idag kom min efterlängtade storpiggvar. Jag fiskade från flytring när jag fick syn på den. Jag placerade vertikaljiggen framför nosen på den varefter den försvann i gapet på fisken. Efter en lugnt med nervpirrande fight där jag fick bogsera in den till land(håven låg på land) kunde Blomman håva den. Gött!

En av mina mer värderade storfiskar, samt en go avslutning som 20e reg-art. Jag antar att jag är den yngsta som klarat det och den absolut första som kviterar ut en guldnål med lagerkrans med enbart havsfiskar. Två av mina mål detta året är alltså redan nådda!

Jag vill framföra ett supertack till Nicklas Kolbeck! Det var tack vare hans hjälpsamhet med platsval som jag kunde fånga fisken.

Anders

1 kommentar:

  1. Ett stort grattis till både piggvaren och 20:e regget. Gött å se att du fångade den från flytring, blir inte mer "livefiske" än så.

    SvaraRadera