måndag 30 april 2012

Stort Grattis!...

.. till Pelle Karlsson, Martin Sethman, David Johansson och Anders Jakobsson till vinsten i Trolling master Bornholm. Ett bra förarbete kombinerat med grym erfarenhet och grundkunskap var receptet för segern. Under tävlingen kom det upp flera stora fiskar, största var kring 18 kg tror jag. Som vanligt när det går bra för folk visar sig den svenska avundsjukan. Det har pratats om köttfiske och träningsfisket har kallats för fusk. Slår man ut antal fångade laxar på de fyra dagarna tävlingen var och ställer det till antalet deltagare kan man ganska enkelt se att det absolut inte var frågan om något "svinigt fiske" och ändå slog årets tävling rekord i antal fångade fiskar. Och att träningsfiske skulle vara fusk.... tror i stort sett att vid alla småbåtsfisketävlingar är träningsfisket avgörande. Är man för lat för att själv träningsfiska kan man inte räkna med några topplaceringar. Så fungerar det. Vi länkar till Martin Sethmans blogg här till höger, Röda Baronen. Ta en titt där på videorna från dagarna innan tävling. Bland annat filmas ett 7-hugg, där samtliga laxar snabbs släpps tillbaka. Även Pelle vet jag kör mycket C/R, därför väldigt tråkigt att fel killar får ta skit. Blir vädret ok ska jag fiska östersjölax för första gången i mitt liv tor-lör, förmodligen kör vi från Blekinge. Jag ska fiska med Staffan från Team Beast. Jag ser verkligen fram emot det! Grattis också till Vandia-Thomas som slutförde sin guldnål (10 storfiskarter) igår via en grym tunga. Anders

1 kommentar: