Vi trotsade den utlovade hårda vinden. Det var inget vidare kan jag säga. Det blåste och strömmade enormt mycket. Vi gick söder om ven och där var det tio gånger värre än kring hbg. Vind och ström gjorde driftfiske omöjligt. Vi fick därför ankra. Vi fick till det rätt bra, men det gungade brutalt. Det kom i alla fall ett par skrubbor och spättor i ok size, men inget värt att väga.
Vi testade även en snabbis på kolja. Vi fick några, men väldigt dålig storlek. Det är bara Vandia som kan ;)
Mikrofiske och ett poäng säkrat
-
Ville säkra fiskpoängen tidigt i Juni så tog ett färdigriggat spö med
28-krok (tror jag) och begav mig ner i hemmahamnen. Det blev tre arter,
lerstubb, sto...
2 veckor sedan
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar