lördag 2 oktober 2010

Dagens Vandiafiske

Trots massa vind och ström håller det fina fisket i sig. Under dagens första driva fick jag 7 skrubbor, 1 spätta och nån sandis. Fin start! Blev fler och fler spättor ju längre tiden gick dock var det skrubborna som dominerade dagen.

Inga reg, men mycket fin fisk. Jag hade 3 plattfiskar över 800 g, två spättor och en skrubba.

Eftersom det var arttävling avslutade vi kring m7. Där kom ett tjugotal Koljor. Inte heller dessa orkade sig riktigt över regvikten, men några kring 800-900 g kom det. Vi la sista halvtimmen vid Kopparverket och sillfiske. Jag fortsatte metet och hoppades på en Lerskädda. Jag kostaterar för Thomas att det hade varit ritkigt nice att slumpa upp en "leris" över 300 g, så man kan chilla på regfisket sedan. Kastet efter hugger just en Lerskädda och den ser fin ut. Den hade dock en bit kvar upp till de 300 g, men alltid kul med Lerskäddor.

Det var min 5e Lerskädda från Vandia. Måste vara ett slags båtrekord ;)

Verkar varit segare fiske på Bonitofronten idag. Inte så konstigt kanske med det tycket det varit där sista dagarna. Får se om fisken "samlar sig" under nästa vecka. Det dåliga vädret kan helt klart ha ett finger med i spelet.

Anders

1 kommentar:

  1. Grymt fiske Anders! Riktigt fin Lerskädda, Grattis! Verkar vara bra med Rödspätta i år och mycket skrubba, får bli en sväng ner snart. Som sagt, trögt med Boniton i dag, fick endast en på min båt.

    SvaraRadera