lördag 9 oktober 2010

Sten Sture-rapport

Fick sms från Sten Sture som idag fiskat vid Bua och sedan på Fladen. Jag citerar:

" Bonito!!!! 1710 g! Benny har fått en på 1480 g och medan jag skrev detta fick jag en till på 1605 g!!!! Efter 11.00 hämtade vi ytterligare en kille och drog iväg på pigghajsfiske. Riktigt bra sådant, som gav totalt 7 hajar över 5 kg, varav jag äntligen fick en, dock på endast 5,0 kg. De två största för dagen vägde 6400 g och 6250 g, och de tillföll Benny respektive Sixten Dahlbom. Jag själv har inte varit med om maken till pigghajsfiske!"

Låter som gött fiske. Grattis till finfångsterna!

Mitt öresundsfiske gick sådär. Jag chillade mest men fick helt ok med rödspättor och sandskäddor.

Imorgon blir det Östersjön och Piggvar!

Anders

(de senaste inläggen ser riktigt fattiga ut... lovar lite bilder från morgondagens fiske......)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar