tisdag 7 augusti 2012

Svensk hälleflundra

Det har i dagarna fångats en hälleflundra kring 10 kg i Svenska vatten. En väldigt häftig fångst som jag själv gärna hade legat bakom. Grymt fiskat av gänget på Team Sillen med skickliga Danne Lundquist som skeppare. Deras två brattenturer denna sommaren har verkligen varit lyckade.

För egen del har det tyvärr inte blivit något fiske förutom ett misslyckat multepass. Jag blev återbetalningsskyldig till CSN på grund av för hög inkomst år 2010 (man får bara tjäna typ 100 000/år, så det är inte så bra som det låter). För att slippa ta banklån för att betala skulden har jag arbetat i stort sett hela sommaren. Idag åker jag på en ny rysslandstrip med fartyget jag arbetar på och är borta ca två veckor till. Därefter är i alla fall arbetet slut för denna sommaren och vi ska försöka hinna med lite fräckt fiske innan sommaren är helt över. Djuphavsfiske är det som står överst på listan, plus att vi har lite andra projekt som vi vill testa.

Jag vill slutligen gratulera Henrik Karlén + team till en grym seger i Langesund. Det var du väl värd! Grattis även till resterande svenska team som fiskade bra och "höll rent" i toppen. Nästa år kommer vi och krigar.

FiskeBerras grymma multe på 5,290 kg vill jag också nämna. Gott att svenska rekordet är i en multefiskares händer och dessutom av en av de absolut vassaste som lagt väldigt mycket energi och säkerligen tankeverksamhet till att lyckas. Stort grattis!

Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar