torsdag 30 augusti 2012

Tomt på multe i göteborgstrakten

Nu har jag spanat multar i över en vecka kring Göteborg. Inte en enda multe har jag sett!! Ändå har jag kollat "säkra" hamnar och varit iväg minst en omgång varje dag. Frågan är om de dragit vidare (var de nu är under vintern?). Min långvariga mäskning har därför inte gett  något resultat. Jag är däremot säker på att det fungerar om det bara finns fisk inne. Jag har haft en nätsäck proppad med bröd hängande, plus att jag mäskat upp bottnen runt om på samma ställe.

Jag beger min snart till Skåne igen för studiernas skull. Det blir säkert en hel del multefiske på lediga dagar även denna höst. Jag ska också försöka komma ut på lite träningsfiske inför Garmins fiskefestival som hålls 15-16 september. Redan nu har det kommit upp fina plattfiskar. Både skrubba på 1,040 kg och rödspätta över 1,9 kg har fångats de senaste dagarna. Det är en rolig tävling där stora delar av både svenska och danska havsfiskeeliten deltar. Perfekta stället att vara på för att knyta kontakter och luska positioner  =).

Eriksson kan inte vara med i år på grund av utlandsarbete, därför har vi förstärkt Navia med mästertävlingsfiskaren Ragnar Nilsson, som har flera NM- och SM-medaljer på sitt CV.

Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar