söndag 14 oktober 2012

Slutsummering

Helt okej fiske, men stundtals väldigt segt och dessutom regnigt. Strömmen gick upp till 4 knop, vilket gjorde fisket svårt. Dagen slutade med ca 10 pigg- och slätvar + vanlig knot i ok storlek och en fenknot i bra storlek.

Som jag skrev var Tom i en bra fisk som var väldigt tung. Mitt under dödperrioden mitt på dagen högg en riktigt tung fisk för mig också, den tyngsta jag känt på Lappen. Den var bara tung och gjorde inget vidare väsen av sig, vilket indikerar på stor var. Den lossnar när jag har fightat den en bra stund och precis i samma ögonblick får jag syn på tacklet, men inte fisken. Den gick alltså av ca 1-2 m under ytan.... Det var längesedan jag blev lika arg för en tappad fisk.

Kul i alla fall att det fina fisket fortsätter och att toppfiskarna fortfarande finns där.

Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar