söndag 7 oktober 2012

Vandia-Thomas levererar igen

Fenknot, 420 gram
Trots en väldig massa vind idag levererade Thomas fint fiske till sina kunder. Fyra skrubbor över 1 kg med en topp på imponerande 1,76 kg till Nils i Team Vandskraeck. Det är en av de största skrubborna i Sverige de senaste 30-40 åren. Ännu ett storfiskreg på spätta blev det idag, 1,58 kg vägde den. Och slutligen den fina fenknoten ovan. Det har kommit upp flera fenknotar i bra storlek sista tiden, så det är verkligen rätt tid om man jagar den arten. Så här fint fiske var det längesedan det var. Extra kul att man kan kombinera spättafisket med varfiske, som fortfarande är bra och ger chans till fisk i bra storlek. Vandia är mycket uppbokad, så ni som är sugna på riktigt kul fiske bör boka snarast. Fisket sker strax norr om Helsingör, det är alltså inga körtider att prata om.

När jag åkte in i hamnen senast var det ett pucko som fiskade rakt över hamninloppet. Jag fick då in hans lina i propellern, hela rullen tömdes. Tyvärr gick inte skiten att få bort helt, så innan jag kan bege mig ut på mer fiske måste jag montera av propellern, rensa den och smörja upp den. Inte kul.

Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar