måndag 14 april 2014

Hamnfiske idag

Är nu i Bermagui, fem timmar sönder om Sydney. Riktigt mysigt samhälle med en hamn proppfull med fisk. Har under dagen fångat bream, blackfish och travelly. Fräcka fiskar som kämpar riktigt bra. Storleken har dock bara varit runt 1 kg, men kul ändå.

I hamnen simmar även ett antal enorma stingrockor. Jag uppskattar den största till 150-200 kg..den är enorm. De andra ligger mellan 50-150 kg gissar jag på. De är stora och enormt feta. De är i princip tama och går att handmata. Därför fiskar jag inte efter dem. Tror inte jag varit så populär i det lilla samhället då. Däremot råkade jag kroka en i nosen av misstag idag. Det var tungt.

Riktigt häftigt är det och äventyret fortsätter. Imorgon ska vi troligtvis ut och fiska bete. Senaste trippen fick de flera kingfishes under betesfisket. Hoppas på detsamma imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar