fredag 25 juli 2014

Världen under ytan på natten + tunga siktad!

Lägger ut lite bilder och kortfilmer från nattens fiske. Började efter öring men kändes ohett, så gick snabbt över till tungafiske. Efter bara några meter ser jag första tungan på ca 3-4hg som jag kunde följa efter och fiska på säkerligen i 15 minuter innan den blev för svår att fiska på. Kom inte riktigt till med spöt tyvärr, men ball att se dem live på natten.

Kommer bygga ny vatten kikare efter kvällens fiske då jag saknade vissa delar samt hittade behovet för detta fisket.

Kvällen bjöd på fantastiskt undervattensliv där jag såg stor ål, rödspätta, skrubba, mycket krabba och kantnål och en art jag ej kunde se eller bestämma , kanske en sjurygg, men såg riktigt läcker ut av det lilla jag såg den.

Mer natt fiske framöver :-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar