fredag 24 september 2010

Vandiafiske

Körde lite gött bakfyllefiske med Vandia idag. Riktigt grymmefiske hela dagen. Jag tror jag hade runt 40 spättor när dagen var slut. Killen bredvid mig höll bättre koll på sina och hade någonstans runt 50-60 stycken. Helt sjukt.

Vi fick även ganska många skrubbor, varav ett reg. Som vanligt var det mycket fisk av mindre storlek som gick tillbaka. Av de ca 40 jag fångade behöll jag kanske 4-5, det räcker som mat. MAn vill ju äta färsk fisk..

Kul att det verkar bli ett bra spättaår!

Det har varit lugnt både på fiskefronten och bloggfronten för oss sista tiden. Inget fiske alls och därmed inget bloggande.

Förra helgen var jag i alla fall på gåsjakt. Tyvärr inga skjutna. Vi var inringade av ett annat jaktlag, så alla gäss som kom in blev påskjutna av dom föra. Jättekul!

Efter jakten blev det svampplockning. Hittade riktigt mycket Kantareller igen. runt 2,5-3 kg skulle jag gissa på.

Nu ska det käkas spätta

Moi!

Andy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar