måndag 29 mars 2010

Fiske imorgon

Nu är jag hemma igen!

Det blir fiske med Lill My-Anders imorgon. Blir en förmiddagstur innan vinden kommer. Kommer framförallt köra runt M7 efter större Kolja och Fenknot. Fisket efter Kolja har varit bra senaste tiden. Ett gäng fick i helgen (tror jag det var) dessutom en Klorocka. Dock var den inte krokad, utan hade bara trasslat in sig i tacklet. Häftigt att dom finns där i alla fall.

Efter fisket blir det raka vägen upp till göteborg, där jag och Blomman ska installera de nya plottrarna och dra om elen.

Jag har nu fixat ett ställe att förvara min egna lilla båt på i Helsingborg. Tanken är att jag ska kunna använda den till simpelt fiske som varfiske på lappen och makrillfiske vid Ven till sommaren. Lite billigare i drift än "storbåten".




Morgondagens farkost

Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar