söndag 25 april 2010

Lillamyrapport

Pratade precis med LillamyAnders. Han har varit ute vid Bornholmsgattet i sydöstra Östersjön idag. Fisket var inget vidare alls tydligen. Ca 25 torskar upp till 9,5 kg.

Blir det fint väder under 1 maj-helgen Trailar Anders upp sin båt och gör oss andra sällskap på Käringön.

Idag kom jag hem från jobbet. Hann fixa med lillbåten en snabbis. Den ligger nu på trailer och motorn sitter på plats. Imorgon ska en Lowrance HDS-5 installeras om allt går enligt planerna. Lyckas jag ta mitt körkort (uppkörning på tisdag..) trailar jag ned båten på onsdagen. Är vädret bra blir det kanske en kortare fisketur också för att se att allt funkar som det ska. Verkar finnas lite Horngädda nu. En oregad art för mig. Alltså hade det varit fint med en 800g + som premiärfisk i lillen.

Kuggar jag uppkörningen blir det väl till att fiska småöring igen. Spännande.......

Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar