fredag 2 april 2010

Nästan svenskt rekord..

Den stora Fenknoten som "Tjörnmark jr" (vet inte förnamnet) fångade vägde 920 g. Inget svenskt rekord tyvärr, men riktigt grym fisk! Stort grattis!

Fenknoten på 480 g vägde egentligen 460 g och fångades av Leif Krause och inte av Benny. Grattis till fin fisk! Magnus hade än en gång otur med storlekarna på sina. Runt 250 g uppskattade han de ovägda fiskarna till innan han lät dom simma igen. Han lyckades dock plocka en Kolja över 1 KG. Även ombord på Bennys båt fångades koljor över reg-vikten.

Magnus med Fenknot runt 250 g.


Har tillbringat kvällen med att knyta massa kattackel inför helgens fiske och även ett par standard/tävlingstackel inför året. Alltid gött att ha färdigt.


Navia-båten står just nu parkerad utanför mig i Onsala. Går allt som det ska kommer Blomman och hämtar upp mig här imorgon 07.00, vilket i Blommans värld innebär en halvtimme efter utsatt tid... Vi fiske på vrak. Lite halvsvåra förhållanden ser det ut att bli. I värsta fall får vi ankra. Imorgon kväll tar Blomman tåget hem och myser med flickvännen, medan jag, karl som jag är stannar kvar och fiskar ensam i vindar mellan 12-14 under söndagen. Blir dock inget kattfiske då, utan jag håller mig nära land och fiskar efter det som finns. Vad det nu kan vara ? Lite ohett område.. På måndagen kommer Blomman igen. NU förstärkt av en äkta karakarl från Kungsbackaregionen, ingen mindre än Tomas Einarsson från Nigdingen Gigants. Vindarna ser bäst ut denna dag så har vi inte fått något vettigt innan kan ni räkna med att det kommer då.

Lilla My ska ut på Östersjön. Får se hur det går där.

Vi kommer uppdatera från våra telefoner imorgon, så håll koll på sidan.


Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar