tisdag 20 juli 2010

4,88 kg

Vi hittade en våg i bilen. Hela 4,88 kg vägde Multen.

Jag har inte orkat kolla men jag gissar på att det kan vara en av de större under 2000-talet? Än så länge är det årsbästa i alla fall.

Riktigt häftigt fiske hade vi. Massor av hugg och fiskkontakter. De kom i grupper om 3-4 fiskar som åt av brödet som bara den. Våra krokar högg de på flera gånger, men lyckades suga av brödet. Både betena på botten och ytan var intressanta. Efter ett tag tog dom bara i ytan.

Efter att Blomman krokade sig försvann de andra tyvärr.

Vi fiskar imorgon också. Jag åker iväg en sväng först, sen på eftermiddagen ansluter Blomman.

Måtte jag plocka en imorgon!

Anders

1 kommentar:

  1. Åh fy sjutton! Stort grattis, 4.88 kilo är riktigt bra. Borde vara årsbästa ja, trro det har fångats en på runt 4.6 kilo i år.

    Enligt mina erfarenheter brukar dom försvinna ett tag (kan handla om veckor) efter man har fångat en.

    Krokar man bara en och fightar den en stund utan att få upp den så försvinner dom inte. Mystiska fiskar.

    SvaraRadera