torsdag 15 juli 2010

Piggvarsfeber, Svenskt rekord samt fiske på gång

Först och främst måste Navia lyfta hatten för ett av Sveriges i särklass bästa team inom havsfiske, Team Confidence. Återigen har de unga pöjkarna i Confidence slagit till med ett nytt Svenskt rekord av Vitrocka, som Isola säger, det är respekt!

Stort Grattis!

Själv har jag hamnat i någon form av Piggvars sykos, en slags sommar feber av piggvars parnoia. Imorgon drar jag ner till Simris och stränderna norr om denna trevliga stad för att återigen testa lite semesterfiske efter piggvar. Det blir kast från land med lätt spinning med sillstrimla eller tobis, efter helgen vet jag om jag fått någon.

Förra veckans semester i Bokenäs gav ingen piggvar, men en del öring samt horngädda. Dock via sjökort, promenader efter land samt en hel del utkik efter grunda vikar med sand blandat med skalgrus, fann jag flera intressanta platser för piggvar som skall testas inom kort med båt. Området norr om Orust samt in mot Uddevalla ger varje år en hel del fina piggvarar, se bara på Team Peanuts och deras riktade fiske, en 2-kilos är målet?

Känner att min fiskeådra talar till mig och att jag har en sjuk känsla av att jag kommer dra en större piggvar i år...hmm..

Större planer på gång med båt är 10-gradarn nästa vecka efter vitrocka, stor långa samt andra trevliga slumpfiskar som gott kan nappa därute som håkärring, hälleflundra, havsmus, blålånga mfl. Om vädret tillåter nästa vecka blir det övernattning på 10 gradarn och fiske i 2 dagar och en natt, mycket kan hända på den tiden, rapport kommer om bara vädret håller i sig.

Vi följer glatt Isolas rapporter från Confidence samt Magnus Langesund rapporter...

Vid pennan, Mr D1 Eriksson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar