torsdag 24 juni 2010

Multespan

Var ute en sväng precis för att sola och kolla efter Multe. Såg riktigt många faktiskt. Gick man längs med strandkanten såg man mellan 5-15 varje gång. Jag hade med mig bröd, men ingen fiskeutrustning. Jag fick dom faktiskt att börja äta av brödmäsket ett tag.

Känns helt klart som ett ställe som är värt att fiska på. Fisken patrulerade fram och tillbaka över ca 100 m. Lägger man ut mäsk där och fiskar precis i deras patrullstråk borde dom gå att fånga.

Jag försökte knäppa några bilder på dom. Blev dock helt värdelösa. På de flesta ser man inte ens fiskarna. Solljuset gömmer dom. Två av alla bilderna kan man faktiskt se fisken. Den ena lyckades jag dock bara få med huvudet på.

När mängden fiska hade minskat något, runt 1-tiden, kom en kille med fiskeutrustning och bröd som fiskade efter dom. Tyvärr hade antalet fisk minskat så mycket nu att det blev väldigt svårt. Han fick ingen under tiden jag var där.

Enda bilden som blev någorlunda okej

Huvudet på en stor Multe. Fick tyvärr inte med hela kroppen. Fisken var i rörelse hela tiden. Mellan 3,5-4,5 kg skulle jag uppskatta vikten.

Multefiskaren. Han gav lite heta tips om var och hur han fångat Multe innan. Ska testas

Anders

1 kommentar:

  1. Åfasen, så dom finns i år också. Hos mig har jag inte sett en fena.

    SvaraRadera